مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-15اقتصادي

باید منتظر کاهش صادرات مواد معدنی باشیم


رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، با وضع تعرفه های جدید صادراتی باید منتظر کاهش صادرات مواد معدنی و رکود معادن باشیم.

- ایسنا/کرمانشاه رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، با وضع تعرفه های جدید صادراتی باید منتظر کاهش صادرات مواد معدنی و رکود معادن باشیم.

جهانبخش شکری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضع تعرفه های صادراتی جدید خصوصا برای مواد معدنی و صنایع مرتبط با آن، گفت: این امر زیان فراوانی را به معادن و صنایع وابسته به آن تحمیل خواهد کرد.

وی صادرات مواد معدنی با تعرفه بالا را برای معدن داران را دارای صرفه اقتصادی ندانست و افزود: این امر باعث رکود معادن و تهدید نیروی کار آنها خواهد شد و باعث می شود چندین هزار نفری که در معادن کشور فعالیت دارند در خطر بیکاری باشند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه وضع تعرفه صادراتی برای شرایطی مناسب است که کالایی در داخل کشور کم داریم و لازم است با هدف تنظیم بازار داخل، با وضع تعرفه جلوی صادرات بیش از اندازه آن گرفته شود، خاطرنشان کرد: اما برای برخی مواد معدنی که هنوز امکان فرآوری آن وجود ندارد راهی جز صادرات نداریم، چون در داخل کشور نیز بازار مصرف ظرفیت خاصی دارد و اگر مازاد تولید صادر نشود نتیجه ای جز رکود معادن نخواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید منتظر کاهش صادرات مواد معدنی باشیم

باید منتظر کاهش صادرات مواد معدنی باشیم