مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 22:102023-08-06سياسي

مبنای حقوق بازنشستگان کشوری؛ همان 2 سال آخر نه 5 سال


با مخالفت دوباره نمایندگان مجلس با پیشنهاد مطرح شده توسط دولت برای تغییر مبنای پرداختی به بازنشستگان کشوری، کماکان قانون جاری در این خصوص به کار بسته خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، از جمله سرفصل های مهمی که دولت مردان در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور مورد توجه قرار داده اند، مساله صندوق های بازنشستگی است که بسیاری از آن ها حال و روز خوشی ندارند و یا ورشکسته شده اند و یا به شدت در خطر ورشکستگی قرار دارند و با حمایت های دولت و به مدد ردیف خاص در بودجه سالانه کشور سرپا مانده اند.

بحرانی که سالهاست بروز کرده و تقریبا تمامی تدابیر به کار بسته شده برای مقابله با آن راه به جایی نبرده است، تا جایی که می بایست هر ساله در موسم تعیین بودجه، ارقام درنظر گرفته برای این منظور رشد تصاعدی بیابد تا ابتدایی ترین امور در بسیاری از این صندوق ها، به انجام برسد و بتوانند حقوق بازنشستگان را پرداخت نمایند.

از جمله تدابیری که دولت سیزدهم برای خلاصی از این وضعیت اندیشیده، افزایش سن بازنشستگی، تغییر مبنای پرداختی به بازنشستگان و حتی انحلال یا ادغام این صندوق ها و تشکیل چند صندوق کلان است.

پیشنهاداتی که پیشتر برخی بر غیرممکن بودن اجرای تمامی شان تاکید کرده و به عنوان مثال یادآور شده بودند که نمی شود صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی را که متعلق به جامعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبنای حقوق بازنشستگان کشوری؛ همان 2 سال آخر نه 5 سال

مبنای حقوق بازنشستگان کشوری؛ همان 2 سال آخر نه 5 سال