مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 22:052023-08-15سياسي

گردشگران و دامداران عامل اصلی ایجاد حریق در مراتع قوچان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان گفت: متأسفانه تعداد حریق های رخ داده در مراتع این شهرستان طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته تاکنون دارای رشد بوده است که در هیچ کدام از آن ها گرمای هوا نقش نداشته و گردشگران و دامداران عامل اصلی آن بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، امیر زمانی مقدم عصر امروز در نشست خبری با رسانه ها با اشاره به تخصیص 18.

5 میلیارد تومان اعتبار در حوزه آبخیزداری و بیولوژیک این شهرستان اظهار کرد: یکی از اصلی ترین علت ها برای تخصیص بیش از 92 درصدی اعتبارات در این حوزه درگیری قوچان با معضل خشک سالی و روان آب هایی است که خاک حاصل خیز را از بین برده اند.

وی انجام کارهای مطالعاتی در حوزه آبخیزداری را با توجه به معضلات زیستی و تأکیدات مقام معظم رهبری درزمینه حفاظت از خاک امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: میزان تخصیص اعتبارات نسبت به وسعت قطره چکانی بوده درصورتی که اگر اعتبارات به درستی اختصاص یافته و پروژه ها نیز هم زمان اجرا شود یعنی پروژه مکانیک و بیولوژیک در یک حوزه عملیاتی گردد به طورقطع عملکرد مفیدتری را شاهدیم.

رییس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی قوچان با یادآوری این مطلب که میزان حریق های رخ داده این شهرستان در مراتع طی سال گذشته تنها در 3 هکتار بود اما امسال تاکنون 10.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگران و دامداران عامل اصلی ایجاد حریق در مراتع قوچان

گردشگران و دامداران عامل اصلی ایجاد حریق در مراتع قوچان