مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 22:252023-07-25بين الملل

روسیه: به تلاش برای ثبات مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم


وزیر خارجه روسیه در نشست با همتایان ارمنستانی و جمهوری آذربایجانی خود گفت که صلح در «قفقاز جنوبی» به نفع روسیه است و این کشور با استفاده از روابط خوب به دوستان خود کمک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در نشست با همتایان ارمنستانی و جمهوری آذربایجانی خود گفت که صلح  در قفقاز جنوبی به نفع روسیه است و این کشور برای برقراری امنیت در منطقه تلاش خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آرکا ، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آغاز نشست سه جانبه با آرارات میرزویان و جیحون بایراموف وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو گفت: نفع اصلی روسیه صلح و ثبات در قفقاز جنوبی است.

وی گفت: ما به تازگی گفت وگوهای جداگانه انجام داده ایم و اکنون هر سه به تلاش خود برای اجرای وظایفی که ناشی از بیانیه های سران ما در حل و فصل مشکل قره باغ کوهستانی و به طور گسترده تر عادی سازی روابط بین باکو و ایروان است، ادامه خواهیم داد.

  جمهوری آذربایجان و ارمنستان مدت هاست که با پادرمیانی روسیه و اتحادیه اروپا در حال مذاکره هستند، اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده و یکی از مهمترین مشکلات باقیمانده مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید اعمال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: به تلاش برای ثبات مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم

روسیه: به تلاش برای ثبات مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه می دهیم