مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-11سياسي

می خواهم بانوی حساب جهان شوم


دانش آموز نخبه اهل فارس و عضو تیم المپیاد هندسه جمهوری اسلامی، امیدوار است که با تلاش مضاعف به بانوی ریاضی دان جهانی بدل شده و پرچم ایران را بر بلندای علم به ویژه ریاضیات؛ - ایسنا/فارس دانش آموز نخبه اهل فارس و عضو تیم المپیاد هندسه جمهوری اسلامی، امیدوار است که با تلاش مضاعف به بانوی ریاضی دان جهانی بدل شده و پرچم ایران را بر بلندای علم به ویژه ریاضیات؛ همچنان در اهتزاز نگه دارد.

ریاضی همانند دیگر علوم، دنیایی گسترده دارد که هنوز دانشمندان به انتهای آن نرسیده اند؛ کهکشان جذابی که بسیاری را به خود جذب کرد و برای کشف ناشناخته هایش به درون خود کشید.

انسان هایی که ریاضیات ماندگارشان کرده است.

در میان دانشمندان جهان، نام ایرانیان زیادی به چشم می خورد که یکی از یگانه ترین هایشان، پرفسور مریم میرزاخانی بود؛ این دنیای پیچیده و جذاب، امروز هم در میان نوجوانان و جوانان به ویژه دختران دهه هشتادی، علاقه مندان بسیاری دارد و فاطمه حسینی پور، یکی از آنهاست.

این ریاضی دان نوجوان دارابی که در مدرسه فرزانگان شیراز مشغول تحصیل است، به خبرنگاران گفت: امیدوار هستم که در آینده همچون مریم میرزاخانی، بانوی نخبه ریاضی ایرانی، خود و ایران را به بلندای علم حساب برسانم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می خواهم بانوی حساب جهان شوم

می خواهم بانوی حساب جهان شوم