مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 07:502023-06-25اقتصادي

لزوم فراهم کردن بستر صادرات بخش خصوصی توسط دولت


مدیر عامل اتحادیه زنبورداران خراسان رضوی گفت: زنبورداران توان فروش عسل را ندارند؛ دولت باید بستر صادرات را برای بخش خصوصی فراهم کند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل اتحادیه زنبورداران خراسان رضوی گفت: زنبورداران توان فروش عسل را ندارند؛ دولت باید بستر صادرات را برای بخش خصوصی فراهم کند.

بهزاد رفاهی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تولید عسل در خراسان رضوی اظهارکرد: در سال 1401 در خراسان رضوی حدود 3500 تن عسل و در کل کشور نیز 136 هزار تن عسل تولید شد که میانگین تولید از هر کندو در استان حدود 10 .

5 کیلوگرم بود.

وی افزود: 3400 زنبورستان در استان وجود دارد و خراسان رضوی به لحاظ تولید عسل رتبه هشتم بعد از استان های آذربایجان غربی، شرقی، فارس، اصفهان، اردبیل، مازنداران و همدان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران خراسان رضوی تصریح کرد: به طور کلی وضعیت دشت های خارشتر مناسب بوده اما آنچه که ابتدای فصل بهار امسال آسیب بسیاری به زنبورداران وارد ساخت سمپاشی با سموم خطرناک در مزارع کشاورزی بوده است .

رفاهی افزود: مهمترین نهاده صنعت زنبورداری شکر است.

برای تخم ریزی و افزایش جمعیت تامین نیازهای غذایی از جمله تامین شکر که صرف و تولید انرژی داخل کندو می شود، اهمیت بسیاری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فراهم کردن بستر صادرات بخش خصوصی توسط دولت

لزوم فراهم کردن بستر صادرات بخش خصوصی توسط دولت