مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 16:202023-06-27اقتصادي

تقاضای غیرقانونی برخی صادرکنندگان برای فروش ارز با نرخ بالاتر


هم اکنون برخی صادرکنندگان در نرخ های 44 ـ45 هزار تومان اقدام به فروش ارز در قبال واردات به شرکتهای تجاری می کنند که عملاً از نرخ مصوب مورد نظر بانک مرکزی هم بالاتر می رود.

- کامران سلطانی زاده در گفتگو با تسنیم، از عدم تمکین برخی صادرکنندگان نسبت به نرخ های رسمی اعلامی ارز از سوی بانک مرکزی خبر داد و اظهار داشت: برخی از صادرکنندگان درخواست فروش ارز صادراتی خود با قیمت 10 تا 15 درصد بالاتر از نرخ رسمی ارز در سامانه های بانک مرکزی را دارند که عملاً مشکلاتی را به همراه داشته است.

او با تأکید بر اینکه فروش ارز صادرکنندگان با نرخ های بالا به شبکه صرافی عملاً موجب بالا رفتن نرخ تمام شده ارز در بازار می شود، گفت: اکثر صرافی های معتبر و دارای مجوز بانک مرکزی، از ورود به این معاملات خودداری می کنند، ولی گاهی مشکلاتی نیز پیش می آید.

دبیرکل کانون صرافان البته این را هم گفت که راه چاره رفع این معضلات تعیین نرخ های واقعی تر و توافقی برای ایجاد رغبت بیشتر صادرکنندگان در تبادل و فروش ارز است.

وی افزود: هم اکنون اکثر صادرکنندگان در نرخ های 44 ـ 45 هزار تومان اقدام به فروش ارز در قبال واردات به شرکت های تجاری  می کنند که عملاً از نرخ مصوب مورد نظر بانک مرکزی هم بالاتر می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاضای غیرقانونی برخی صادرکنندگان برای فروش ارز با نرخ بالاتر

تقاضای غیرقانونی برخی صادرکنندگان برای فروش ارز با نرخ بالاتر