مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 13:402023-06-23بين الملل

انهدام تیمی که قصد خارج کردن مواد رادیواکتیو از روسیه را داشت


تیم خرابکار پنج نفره ای که قصد خارج کردن حجم زیادی از مواد رادیواکتیو از روسیه را داشتند توسط نیروهای امنیتی این کشور منهدم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش اوکراین و متحدان غربی آن برای ایجاد ناامنی و عملیات در داخل خاک فدراسیون روسیه، یک تیم خرابکار قصد خارج کردن مواد رادیواکتیو از این کشور را داشت.

سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که پنج نفر را که قصد داشتند یک کیلوگرم ماده رادیواکتیو سزیم-137 را به خارج از این کشور قاچاق کنند تا علیه نیروهای روس در اوکراین استفاده شود، دستگیر کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، سزیم یکی از مشکل سازترین ایزوتوپ های رادیواکتیو است، زیرا از طریق ترکیب با آب به راحتی قابل حرکت بوده و در صورت باقی ماندن در یک مکان با ورود به بدن انسان خطر بزرگی را به همراه دارد.

کارشناسان می گویند سزیم-137 را می توان برای ساخت یک بمب کثیف استفاده کرد که نوعی سلاح رادیولوژیکی محسوب می شود که مواد رادیواکتیو را با مواد منفجره معمولی ترکیب و محل اصابت را دچار آلودگی اتمی می کند.

پیش از این،  الکسی پولیشچوک رییس دپارتمان دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع در وزارت خارجه روسیه گفته بود شبکه ای که اوکراین برای انجام حملات خرابکارانه علیه اهدافی در داخل روسیه تشکیل داده، تفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انهدام تیمی که قصد خارج کردن مواد رادیواکتیو از روسیه را داشت

انهدام تیمی که قصد خارج کردن مواد رادیواکتیو از روسیه را داشت