مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:352023-07-10پزشكي

بازخوانی سناریوی گازگرفتگی حیوانات/افزایش هاری در خراسان جنوبی


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 12 مورد ابتلا به بیماری هاری در شهرستان های نهبندان، قاین، درمیان، فردوس، بیرجند و طبس شناسایی شده است.

- .

خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: هاری یک بیماری ویروسی و مشترک میان انسان و حیوان است که به رغم پیشرفت های بزرگ در علوم پزشکی هنوز درمانی برای آن یافت نشده و در صورت ابتلای انسان به این بیماری، در صد درصد موارد منجر به مرگ می شود.

بنا به گفته متولیان، پیامدهای بیماری هاری بسیار شدید بوده و برای مبتلا نشدن به عارضه باید حیوانات خانگی سالیانه علیه بیماری هاری واکسینه شوند چراکه واکسینه کردن حیوان به سالم ماندن فرد هم می کند.

امار متولیان از وضعیت بیماری هاری در خراسان جنوبی، عدم رعایت برخی بایدها و نبایدهای بهداشتی از سوی مردم به ویژه دامداران و روستاییان را یادآوری می کند که نیازمند توجه است.

در حال حاضر جولان سگ های ولگرد نه برخی خیابان های شهر و مناطق حاشیه ای، نه تنها شهروندان را مستاصل کرده بلکه برای سلامت جامعه نسبت به بیماری هایی مانند هاری، خطری جدی محسوب می شوند.

جمع آوری سگ ها از شعار تا واقعیت هرچند جمع آوری سگ های ولگرد و انتقال آنها به پناهگاه یکی از روش های مقابله ای مسئولان برای جلوگیری از گازگرفتگی حیوانات و شیوع بیماری هاری است اما آمارهای موجود و بررسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی سناریوی گازگرفتگی حیوانات/افزایش هاری در خراسان جنوبی

بازخوانی سناریوی گازگرفتگی حیوانات/افزایش هاری در خراسان جنوبی