مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 00:052023-07-01اجتماعي

دو قلوهای «غوام» و «چترا» معتادان را ازپستو بیرون می کشند


«چترا» و «غوام» سامانه هایی هستند که در حوزه رصد معتادان فعال شدند و قرار است بر اساس سامانه غوام، غربال و ارجاع معتادان متجاهر از طریق تشخیص چهره در کل کشور انجام شود.

-  گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس: آخرین آمار ها نشان می دهد چهار میلیون و 400 هزار معتاد در کشور وجود دارد که به طور مستمر و غیرمستمر اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند، این آمار با در نظر گرفتن بعد خانوار به 15 میلیون ایرانی می رسد که روزانه در معرض خطر آسیب مصرف مواد مخدر هستند.

این بخشی از آماری است که حمیدرضا صرامی مدیرکل سابق دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر تا خردادماه سال 1401 اعلام کرده است.

براساس گزارش جهانی دفتر مقابله با  مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در سال 2020، 275 میلیون نفر مواد مخدر مصرف کرده اند که بیش از 36میلیون نفر از این افراد از اختلالات ناشی از مواد مخدر رنج می برند.

این گزارش می افزاید در سال 2020، 284 میلیون نفر از افراد بین سنین 64 تا 15 هستند مواد مخدر مصرف کرده اند که این میزان معادل 26 درصد افزایش دهه گذشته بوده است.

در کشور های آفریقایی و آمریکای لاتین افزاد زیر 35 سال غالباً تحت درمان اختلالات مواد مخدر هستند.

براساس این آمار، 11میلیون و 200 هزار نفر در جهان مواد مخدر تزریق کرده اند و نیمی از این آمار با علائم هپاتیتC زندگی می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو قلوهای «غوام» و «چترا» معتادان را ازپستو بیرون می کشند

دو قلوهای «غوام» و «چترا» معتادان را ازپستو بیرون می کشند