مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-10سياسي

فاصله معنادار علوم انسانی از تحولات فناورانه جدید


نتیجه حاصله از جشنواره فارابی نشاندهنده فاصله معنادار علوم انسانی از تحولات فناورانه جدید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم صبح امروز دوشنبه در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی، این جشنواره را بذری دانست که حدود یک و نیم دهه پیش کاشته شد و اکنون به نهالی جوان و در حال بالیدن تبدیل شده که با هرس هرساله آن توسط اندیشمندان جوانه های جدیدی می زند.

وی ادامه داد: ملاک ها و شاخص های داوری آثار در این جشنواره به روزرسانی و دقیق تر شده است و با هدف افزایش تعامل با دستگاه ها و کمک به حل مشکلات آنها بخش های جدیدی یه جشنواره اضافه شده است که جایزه صلح و دوستی با همکاری سازمان تقریب مذاهب اسلامی یکی از این تغییرات است .

کلانتری ابزار امیدواری کرد که این مسیر با حفظ کنشگری مستقل و جهت بخش جشنواره فارابی در راستای کمک علوم انسانی به حل مسائل کشور منجر شود.

دبیر جشنواره بین المللی فارابی ادامه داد: نتایج جشنواره فارابی تصویری از وضعیت علوم انسانی کشور ارائه می دهد از این رو اگرچه عدم انتخاب آثار برگزیده در برخی حوزه های رقابتی تلخ است، اما از این روی که ابعاد آسیب گون علوم انسانی را بر ما مکشوف و برنامه ریزی را ممکن و تسهیل می کند، امیدبخش و سرشار از فرصت است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله معنادار علوم انسانی از تحولات فناورانه جدید

فاصله معنادار علوم انسانی از تحولات فناورانه جدید