مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 08:402023-07-02اقتصادي

کشت کلزا در 10 هکتار از مزارع سوادکوه با 36 سال بی کِشتی


مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از وجود هزار و 700 هکتار زمین بدون کِشت دارای استعداد و رها شده در سوادکوه خبر داد و گفت: 10 هکتار از زمین های سوادکوه که 36 سال کِشت نمی شد کلزاکاری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، محمد علی سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران سوادکوه با اشاره به اینکه مزارع نمایشی در سطح روستاها برای ترغیب کشاورزان به کشت مورد نظر داریم، اظهار کرد: تفاهم نامه با بسیج سازندگی برای عمران و آبادی روستاها و توانمندسازی امضا شد و برای آبیاری قطره ای که 85 درصد رایگان برای 4 هزار متر زمین است و نیز جاده بین مزارع به منظور دسترسی آسان کشاورزان مورد نظر است.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه با اشاره به اینکه در سال جدید کشت داروهای گیاهی  را آغاز کردیم و شرکت های دانش بنیان برای خرید آن ورود پیدا کردند، افزود: برای رونق کشت مکانیزاسیون کشاورزی و استفاده بیشتر از ادوات کشاورزی تجهیزات در اختیار بهره برداران قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز از اولویت ها است، خاطرنشان کرد: برای استفاده از زمین های بلاکشت سوادکوه نیاز به این باور داریم که به صورت اقتصادی می توان فعالیت کشاورزی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت کلزا در 10 هکتار از مزارع سوادکوه با 36 سال بی کِشتی

کشت کلزا در 10 هکتار از مزارع سوادکوه با 36 سال بی کِشتی