مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 09:352023-06-27بين الملل

ممنوعیت روسیه برای خریداران تابع سقف قیمت تمدید شد


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، فرمان ممنوعیت فروش نفت و فرآورده های نفتی روسیه بر اساس سقف قیمت تعیین شده توسط آمریکا و کشورهای غربی را تا پایان سال 2023 تمدید کرد.

- ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، فرمان ممنوعیت فروش نفت و فرآورده های نفتی روسیه بر اساس سقف قیمت تعیین شده توسط آمریکا و کشورهای غربی را تا پایان سال 2023 تمدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق گزارش خبرگزاری اینترفاکس، پوتین برای اولین بار این فرمان را در دسامبر گذشته امضا کرده بود.

کشورهای گروه هفت، استرالیا و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، سال گذشته با سقف قیمت 60 در هر بشکه برای نفت روسیه که از طریق دریا حمل می شود، موافقت کردند.

این مکانیزم در واکنش به حمله روسیه به اوکراین و با هدف محدود کردن درآمدهای نفتی مسکو، از پنجم دسامبر فعال شد.

سیاست سقف قیمت، ابزار جدید سیاست اقتصادی برای دستیابی به دو هدف ظاهرا متفاوت است و از یک سو درآمدهای نفتی روسیه را محدود می کند و از سوی دیگر، عرضه نفت روسیه را به منظور کاهش هزینه های انرژی مصرف کنندگان و کسب و کارهای سراسر جهان حفظ می کند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، قیمت نفت کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و روسیه در واقع معاملات بهتری با کشورهایی که نفت روسیه را تحت مکانیزم سقف قیمت خریداری می کنند، نسبت به هند و چین که نفت اورال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت روسیه برای خریداران تابع سقف قیمت تمدید شد

ممنوعیت روسیه برای خریداران تابع سقف قیمت تمدید شد