مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 00:202023-07-16اقتصادي

خسارت 100 میلیارد دلاری جنگ به اقتصاد سودان و توقف تجارت در خارطوم


درگیری های جاری در سودان بالغ بر یکصد میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب زده و فعالیت های تجاری در خارطوم تقریبا به طور کامل متوقف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری العربیه اعلام کرده که درگیری های جاری در سودان تاکنون فراتر از 100 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب زده و افزون بر قطع حقوق ده ها هزار کارمند، فعالیت های تجاری را هم از پایتخت این کشور به دیگر استان ها منتقل کرده است.

 با آواره شدن بیش از 2.

2 میلیون نفر به دلیل جنگ در سودان که اکثریت آنها اهل خارطوم (حدود 1.

5 میلیون نفر) هستند، فعالیت های تجاری در پایتخت متوقف شده و به برخی از استان هایی که بازارهای آنها قبلا شاهد رونق اقتصادی بوده یا رکود داشتند، منتقل شده است.

  الجزیره نیز نوشت که استان شمالی سودان با بیش از دو میلیون آواره رتبه دوم را از نظر پذیرش آوارگان در نتیجه جنگ جاری در این کشور دارد.

الباقر احمد، فرماندار استان شمالی سودان تایید کرد که  تقاضا برای کالاها و محصولات در این ایالت افزایش یافته و در عین حال قیمت ها هم بالا رفته است.

وی در گفت وگو با الجزیره گفت که دولت محلی استان شمالی شروع به ارائه تسهیلات برای ایجاد صنایع داخلی وابسته به تولیدات داخلی دولت کرده و تعدادی از صادرکنندگان به این ایالت آمده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 100 میلیارد دلاری جنگ به اقتصاد سودان و توقف تجارت در خارطوم

خسارت 100 میلیارد دلاری جنگ به اقتصاد سودان و توقف تجارت در خارطوم