مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 12:202023-06-24اجتماعي

حمایت از حفاظت و مرمت در بافت های تاریخی توسط مردم بجای تخریب و نوسازی


پهنه بالغ بر 33 هزار هکتاری بافتهای تاریخی شهری که تاکنون شناسایی و معرفی شده اند به همراه چندین هزار روستای تاریخی، تجلی از یکپارچگی فرهنگی و تمدنی در خلق و استمرار بسترهای حیات اجتماعی مردمان این سرزمین در طی تاریخ است.

- گروه گردشگری خبرگزاری فارس، فاطمه داوری؛ مدیر کل حفظ و احیاء بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی: بافت های تاریخی، مجتمع های زیستی هستند که با تعابیر شهر یا روستا از آن یاد کنیم.

این محدوده ها، ذخیره گاهی از دانش و باور مردم در طی تاریخ برای دستیابی به زیست کیفیت مند و ایجاد حس تعلق و هویت فرهنگی است.

حفظ این ذخیرگاه های فرهنگی و منابع دانشی و خوانش آنها، فرصت بی نظیری برای نسل های حاضر در رشد مفهوم زندگی و کیفیت بسترهای تمدنی آن است.

ضرورت حفاظت از این بافتها از منظرهای متعدد قابل تبیین است و عموماً در فرآیندهای آمایشی و برنامه_ریزی توجه جدی به آن شود.

از مهمترین ضرورت های حفاظت و بارزترین قابلیت های بافت های تاریخی علی رغم تصورات موجود، وجود زیر ساختهای مناسب در موقعیت استقرار و خدمات زیر بنایی در این محدوده هاست که فرصت رشد و توسعه درونزای برگرفته از چارچوبهای حفاظت را برای امروز فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از حفاظت و مرمت در بافت های تاریخی توسط مردم بجای تخریب و نوسازی

حمایت از حفاظت و مرمت در بافت های تاریخی توسط مردم بجای تخریب و نوسازی