مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 17:252023-07-09اقتصادي

اتمام مبارزه با کنه گردآلود نخیلات در لامرد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: عملیات مبارزه با کنه گردآلود یا تار عنکبوتی که یکی از مهمترین عوامل خسارت زای نخیلات است در 90 درصد باغات این شهرستان انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لامرد،  علیرضا محمدی عنوان کرد: حدود 1100 هکتار از باغات شهرستان لامرد به نخیلات اختصاص دارد که عمده ترین بخش از باغات این شهرستان جنوبی کشور را در بر داشته از این رو مدیریت آفات آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همراه با گرم شدن هوا شرایط برای فعالیت کنه تارتن نخیلات فراهم و مبارزه با آن آغاز می شود، اظهار کرد: این آفت که به گل زدگی نیز معروف است در صورت عدم رشدیابی و مدیریت به موقع، در کاهش کمی و کیفی محصول و خسارت جبران ناپذیر به نخل داران تاثیر به سزایی دارد.

محمدی با اذعان به اینکه کنه تارتن لابه لای لیف تنه درختان خرما زمستان گذرانی کرده و در فصل بهار بر روی علف های هرز ازدیاد می یابد، ابراز کرد: مدیریت باغات از جمله حذف علف های هرز و افزایش رطوبت نسبی در کاهش خسارت آفت مذکور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد با اشاره به نقش فعالیت های ترویجی و اطلاع رسانی های مروجین پهنه در این شهرستان به منظور اقدام حداکثری علیه آفت کنه گرد آلود، بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده با فروشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام مبارزه با کنه گردآلود نخیلات در لامرد

اتمام مبارزه با کنه گردآلود نخیلات در لامرد