مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 14:052023-07-16اقتصادي

اروپا تعویض و بازیافت باتری ها را قانونمند کرد


شورای اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای صنعت باتری وضع کرده تا علاوه بر حفظ محیط زیست، فرایند بازیافت و استفاده دوباره از منابع آنها را ارتقا دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وب سایت شورای اروپا، این سازمان در دهم جولای سال جاری میلادی قانون جدیدی تصویب کرد که مقررات حفظ محیط زیست در خصوص باتری ها و دورریز آنها را سخت تر می کند.

قانون مذکور چرخه عمر باتری ها را از مرحله تولید تا مصرف دوباره و بازیافت قانونمند و تضمین می کند آنها ایمن، حافظ محیط زیست و رقابتی هستند.

باتری ها برای فرایند کربن زدایی و حرکت اتحادیه اروپا درجهت به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای در حمل و نقل اهمیت زیادی دارند.

از سوی دیگر باتری ها پس از پایان عمرشان حاوی منابع ارزشمندی هستند و می توان به جای اتکا به کشورهای طرف ثالث برای ذخایر، آنها را دوباره استفاده کرد.

قوانین جدید، رقابت میان صنایع اروپایی را ترویج و تضمین می کند باتری ها حافظ محیط زیست هستند.

قانون پارلمان و شورای اتحادیه اروپا شامل تمام باتری ها از جمله تمام باتری های قابل حمل دور ریز، وسایل نقلیه، باتری های صنعتی، روشنایی، باتری های مخصوص احتراق (که برای خودروها و ماشین آلات به کار می رود و همچنین باتری برای وسایل نقلیه سبک مانند دوچرخه و اسکوتر الکتریکی) می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا تعویض و بازیافت باتری ها را قانونمند کرد

اروپا تعویض و بازیافت باتری ها را قانونمند کرد