مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 18:002023-07-04سياسي

دستیار ویژه پوتین با دبیر شورای امنیت ملی دیدار کرد


دستیار ویژه رییس جمهوری روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره توافقات دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و مالی گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اکبر احمدیان در این دیدار ایگور لویتین دستیار ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به اهتمام خاص دولت سیزدهم برای توسعه روابط با همسایگان به ویژه روسیه، حمایت از ابتکارات منطقه ای و همکارهای دو و چندجانبه را به عنوان رویکرد مؤثر در تحقق منافع ملی دو کشور مورد تأکید قرار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات جهانی و تأثیر آن بر معادلات ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک تصریح کرد: این شرایط ایجاب می کند دو کشور تمامی مسیرهای کریدور شمال - جنوب، مسیر غربی، مسیر دریایی و مسیر شرقی هر چه سریع تر فعال نمایند.

احمدیان گفت: سرعت دادن به اجرای پروژه های مورد توافق از جمله تکمیل کریدور شمال - جنوب و تفاهم نامه های امضا شده در حوزه نفت و گاز از مهمترین اولویت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه همکاری های دو جانبه با روسیه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، موافقت نامه احداث راه آهن رشت - آستارا که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسید را گام بلندی در تحکیم روابط اقتصادی و کمک به پویایی اقتصاد کشور توصیف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیار ویژه پوتین با دبیر شورای امنیت ملی دیدار کرد

دستیار ویژه پوتین با دبیر شورای امنیت ملی دیدار کرد