مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 14:302023-06-28سياسي

استفاده از مواد شیمیایی علیه ایران به دستور مستقیم صدام


یک پژوهشگر دفاع مقدس طی یادداشتی عنوان کرد که حملات شیمیایی صدام و رژیم بعث عراق علیه ایران گسترده ترین حملات شیمیایی در 2 دهه پایانی قرن بیستم به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سرهنگ احمد جنتی محب پژوهش گر دفاع مقدس، در سالروز بمباران شیمیایی سردشت در یادداشتی به بیان جنایات رژیم بعث عراق در استفاده از سلاح شیمیایی علیه ملت ایران پرداخت.

در این یادداشت آمده است که رژیم بعث عراق گسترده ترین حملات شیمیایی را در دو دهه پایانی قرن بیستم علیه ملت ایران داشته است.

متن کامل یادداشت سرهنگ جنتی محب به شرح زیر است: به کارگیری سلاح های شیمیایی توسط رژیم بعثی عراق علیه ایران را می توان گسترده ترین و بی نظیر ترین جنگ شیمیایی در 2 دهه آخر قرن بیستم به شمار آورد که در آن حجیم ترین حملات با انواع عوامل شناخته شده و ناشناخته و ترکیبات مختلف عوامل شیمیایی و بعضاً مشکوک به عوامل میکربی بر علیه نیروهای رزمنده و حتی شهروندان غیر نظامی به کار گرفته شد.

استفاده از مواد شیمیایی در جنگ علیه ایران به دستور مستقیم صدام و با مسئولیت اجرایی حسن علی مجید معروف به علی شیمیایی و با کمک مستشاران و کارشناسان شرقی و غربی و به ویژه از کشورهای شوروی سابق، یوگوسلاوی، آلمان، فرانسه و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از مواد شیمیایی علیه ایران به دستور مستقیم صدام

استفاده از مواد شیمیایی علیه ایران به دستور مستقیم صدام