مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-11فرهنگي

تقویت نمایش رادیویی به سود تئاتر است


در نمایش رادیویی گاهی آثار بزرگ به شکل نمایشنامه رادیویی تنظیم و ارایه می شود که همین باعث اشتیاق مخاطب برای دیدن نمایش تئاتر می شود، - ایسنا/خوزستان یک کارگردان تئاتر گفت: در نمایش رادیویی گاهی آثار بزرگ به شکل نمایشنامه رادیویی تنظیم و ارایه می شود که همین باعث اشتیاق مخاطب برای دیدن نمایش تئاتر می شود، بنابراین تقویت نمایش های رادیویی به سود فضای تئاتر هم خواهد بود.

رضا کیانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که نکته ای مهم در اقتباس از کتاب یا رمان برای اجرای نمایش رادیویی، تئاتر، سینما و.

وجود دارد، گفت: این نکته مهم رمزگشایی از جهان نشانه ها است یعنی نویسنده در هنگام اقتباس صحنه ای که قرار است از متن رمان برای اجرای نمایشنامه رادیویی داشته باشد باید نشانه ها را بشناسد.

او با بیان این که رمزگشایی نشانه ها کاری است که مترجم ها انجام می دهند توضیح داد: هنگامی که مترجم کتابی را می خواهد برای فرهنگی دیگر ترجمه کند باید رسانه مبدا و رسانه مقصد داشته باشد که رسانه مبدا زبان و رسانه مقصد او نمایشنامه است و باید حقیقت را بشناسد و خود را با آن مقصد وفق دهد.

وی با این توضیح که استقبال از نمایش های رادیویی به ذهن و علاقه مخاطب بستگی دارد بیان کرد: نمایش های رادیویی مبتنی بر کلام، حس و بیان قوی است تا بتواند جانمایه اثر را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت نمایش رادیویی به سود تئاتر است

تقویت نمایش رادیویی به سود تئاتر است