مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 22:402023-07-07بين الملل

چین: مفاد قطعنامه 2231 درباره برجام باید به طور کامل اجرا شوند


مفاد قطعنامه 2231 درباره برجام باید به طور کامل اجرا شوند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ ون بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز جمعه به بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی علیه ایران پس از نشست روز گذشته شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت که 8 سال پیش در تأیید برجام صادر شد، واکنش نشان داد و خواستار تفسیر دقیق مفاد این قطعنامه شد.

  سه کشور اروپایی در آن بیانیه از اینکه برخی از محدودیت های این قطعنامه اکتبر سال جاری منقضی می شوند ابراز نگرانی کردند و با بیان ادعاهای اثبات نشده ایران را به نقض تعهدات هسته ای خود ذیل توافق هسته ای برجام متهم کرده اند.

در این بیانیه، بدون اشاره به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان ذیل این توافق آمده است: اکنون بیش از چهار سال است که ایران در حال نقض تعهدات هسته ای خود ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و برنامه هسته ای این کشور به سطوح خطرناکی رسیده است.

بیانیه سه کشور اروپایی در چندین بند، ایران را به نقض تعهدات خود در زمینه غنی سازی اورانیوم، فعالیت های تحقیق و توسعه و توسعه موشکی متهم کرده و علاوه بر آن، ادعاهای پیشتر تکذیب شده از سوی تهران و مسکو در خصوص ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: مفاد قطعنامه 2231 درباره برجام باید به طور کامل اجرا شوند

چین: مفاد قطعنامه 2231 درباره برجام باید به طور کامل اجرا شوند