مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-10اقتصادي

70 درصد چرخه تولید در روستاهاست


مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی گفت: نرخ رشد جمعیت در مناطق روستایی منفی 9 درصد بوده که این نشانگر این موضوع است که به درآمد روستا و امور زیربنایی روستا توجه آنچنانی نشده در صورتی که 70 درصد چرخه تولید در روستاست - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، محمدحسین بهاور امروز در نشست خبری اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی شناخته و معرفی شده در صورتی که در بخش کشاورزی نیز فعالیت های چشم گیری داشته است.

وی افزود: رتبه اول تولید ماهیان زینتی، رتبه دوم تولید گل و گیاه زینتی، رتبه سوم در تولید انار، رتبه هفتم در تولید پسته، رتبه سوم تولید لوبیا و گندم و.

در اختیار استان است؛ همچنین نخستین شهرک ماهیان زینتی در شهرستان محلات در حال ساخت است که می تواند استان مرکزی را به یکی از قطب های تولید ماهیان زینتی تبدیل کند.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی بیان کرد: بخش کشاورزی و صنعت ارتباط تنگاتگی باهم دارند که لازمه ایجاد توسعه پایدار زمانی مدیریت مبادلات این دو بخش است.

بهاور خاطرشان کرد: یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی کشور است که با استفاده از ظرفیت ها تشکل های زیرمجموعه خود از جمله تعاون روستایی در راستای تحقق این هدف قدم برمی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد چرخه تولید در روستاهاست

70 درصد چرخه تولید در روستاهاست