مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 13:402023-06-25اقتصادي

رشد نقدینگی کاهش یافت/ تداوم کاهش تورم در ماه های آتی


معاون اقتصادی بانک مرکزی ضمن تشریح تحولات مهمترین متغیرهای اقتصادی در مدت فعالیت دولت سیزدهم گفت: انتظار می رود که در سایه ثبات ایجاد شده در بازار ارز، - معاون اقتصادی بانک مرکزی ضمن تشریح تحولات مهمترین متغیرهای اقتصادی در مدت فعالیت دولت سیزدهم گفت: انتظار می رود که در سایه ثبات ایجاد شده در بازار ارز، نرخ تورم نیز در ماه های آتی سال جاری به سطوح پایین تر تنزل یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمحمد شیریجیان در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: بررسی آمارهای اقتصادی کشور در این دوره حاکی از آن است که تغییر و بهبود قابل ملاحظه ای در روند برخی از شاخص های مهم اقتصاد کلان نظیر نرخ رشد تولید و نقدینگی بوجود آمده و اقتصاد ایران در دوره کوتاه تصدی دولت سیزدهم تحولات مثبتی را تجربه کرده است.

رویکرد کلی سیاست های بانک مرکزی در این دوره بر تثبیت وضعیت اقتصاد کشور، کنترل و مدیریت نقدینگی، کاهش نوسانات نرخ ارز، تنظیم­ گری بازار پول و بازار ارز و تامین مالی و هدایت منابع به سمت فعالیت های تولیدی استوار بوده است.

کنترل قابل ملاحظه رشد نقدینگی معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای استقرار دولت سیزدهم مسئله کنترل رشد نقدینگی و تورم با توجه به وضعیت حاد آن در سال­های اخیر، به عنوان یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفت، افزود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد نقدینگی کاهش یافت/ تداوم کاهش تورم در ماه های آتی

رشد نقدینگی کاهش یافت/ تداوم کاهش تورم در ماه های آتی