مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-02اقتصادي

سهم 47 درصدی صنعت و معدن از ارزش افزوده استان/تلاش برای احیای 220 معدن راکد استان


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ظرفیتهای صنعتی و معدنی استان، از سهم بالای این بخش از ارزش افزوده استان خبر داد و ارتقای بهره وری، - ایسنا/یزد مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ظرفیتهای صنعتی و معدنی استان، از سهم بالای این بخش از ارزش افزوده استان خبر داد و ارتقای بهره وری، احیای واحدهای راکد، مدیریت بازرگانی داخلی و توسعه بازارهای صادراتی را از راهبردهای صنعت و معدن استان یزد عنوان کرد.

محمدکاظم صادقیان امروز یکشنبه یازدهم تیرماه به مناسبت دهه تولید و تجارت در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مجموع ارزش افزوده استان در سال 1400 معادل 177 هزار میلیارد تومان بوده که سهم صنعت و معدن از این بخش 47 درصد بوده که بیانگر صنعتی و معدنی بودن استان یزد است.

وی با اشاره به روند رو به رشد این سهم، استراتژی های استان در حوزه صادرات را توسعه بازارهای صادراتی ذکر کرد و گفت: ارزش صادارت استان در سال گذشته 473 میلیون دلار با وزن 3256 هزار تن بوده که عمدتاً مربوط به صنایع معدنی غیرفلزی، محصولات پایه نفتی و صنایع شیمیایی بوده است.

وی بیشترین کشورهای هدف صادارت استان را شامل عراق، پاکستان، امارات، اندونزی، افغانستان، ترکیه و عمان ذکر کرد و گفت: در مقابل عمده کالاهای وارداتی استان شامل ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 47 درصدی صنعت و معدن از ارزش افزوده استان/تلاش برای احیای 220 معدن راکد استان

سهم 47 درصدی صنعت و معدن از ارزش افزوده استان/تلاش برای احیای 220 معدن راکد استان