مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 18:102023-06-24اجتماعي

رهاسازی بیش از 2 میلیون بچه ماهی در تالاب های شادگان و هورالعظیم


رییس گروه بازسازی ذخایر اداره کل شیلات خوزستان از رهاسازی بیش از 2 میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی در تالاب شادگان و هورالعظیم با هدف بازسازی ذخایر آبزیان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هومن مکوندی ظهر امروز شنبه در گفت وگویی رسانه ای با اشاره به تداوم اجرای عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب های داخلی استان خوزستان عنوان کرد: پراکنش این گونه ها بیشتر در تالاب هورالعظیم، تالاب شادگان، رودخانه کرخه، کارون، دز و مارون است.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین حق آبه مناسب تالاب ها و رودخانه های خوزستان افزود: تالاب ها با توجه به تنوع زیستی فراوان و فراهم کردن محیط زیست و غذای مناسب به عنوان یک اکوسیستم ارزشمند اهمیت بالایی را در ایجاد اقتصاد جوامع محلی از طریق تولید ماهی ایجاد می کنند.

مکوندی گفت: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آب های داخلی خوزستان، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار جوامع روستایی و صیادی در هفته گذشته با حضور مسئولان ادارات مربوطه و کارشناسان شیلات نسبت به رهاسازی بیش از 2 میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی گونه های (بنی- گطان- برزم و عنزه) در تالاب های شادگان و هورالعظیم اقدام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی بیش از 2 میلیون بچه ماهی در تالاب های شادگان و هورالعظیم

رهاسازی بیش از 2 میلیون بچه ماهی در تالاب های شادگان و هورالعظیم