مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 09:452023-07-03سياسي

اطاله دادرسی یکی از عوامل نارضایتی مردم از دستگاه قضا است


رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اطاله دادرسی همچنان یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم از دستگاه قضایی به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح دو شنبه در نشست تعاملی با مرکز وکلای دادگستری خراسان شمالی که در محل دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: این نوع نشست ها بسیار با ارزش است و می تواند مفید واقع شود لذا به صورت فصلی دیدارها صورت گیرد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: در حوزه امور مربوط به وکلا و کارشناسان حسب مورد دو معاون قضایی این موضوعات را پیگیری خواهند کرد تا مراتب در کارگروه های ویژه ای که به همین منظور پیش بینی شده، بررسی شود.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی همچنان یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم از دستگاه قضایی به شمار می رود، به حجم بالای کار قضات با توجه به کثرت ورودی پرونده به شعب و محاکم قضایی و عدم وجود تناسب و تجانس در این نسبت اشاره داشت و تصریح کرد: طبق داده های آماری در طول یک سال هر قاضی به حدود 2 هزار فقره پرونده رسیدگی می کند که این امر خارج از توان اوست و یقیناً منطقی به نظر نمی رسد.

براتی زاده درباره برخی از عوامل اصلی و تعیین کننده و مؤثر در اطاله دادرسی، بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته عدم وصول نتیجه استعلامات و نیز پاسخ نیابت های اعطایی به مراجع مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطاله دادرسی یکی از عوامل نارضایتی مردم از دستگاه قضا است

اطاله دادرسی یکی از عوامل نارضایتی مردم از دستگاه قضا است