مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 13:402023-07-03سياسي

خانه سوارکاری کرمانشاه راه اندازی می شود


عضو انجمن صنفی اسبداران کرمانشاه  از راه اندازی خانه سوارکاری کرمانشاه در آینده ای نزدیک و رایزنی برای احداث میدان سوارکاری استان در دهکده المپیک خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه عضو انجمن صنفی اسبداران کرمانشاه  از راه اندازی خانه سوارکاری کرمانشاه در آینده ای نزدیک و رایزنی برای احداث میدان سوارکاری استان در دهکده المپیک خبر داد.

جهانبخش شکری در نشستی خبری، با بیان اینکه کرمانشاه تاریخی دیرینه درخصوص اسب کرد دارد، اظهار کرد: چندین هزار سال پیش شغل اصلی مردم کرمانشاه پرورش اسب بوده و آن را به دیگر نقاط دنیا صادر می کردند.

وی افزود: علیرغم اینکه کرمانشاه خاستگاه نژاد اسب کرد است و صادر کننده آن بوده ایم، اما در حال حاضر با وجود حدود 10 هزار راس اسب کرد، هیچ زیرساختی برای این صنعت نداریم.

عضو انجمن صنفی اسبداران کرمانشاه به تخریب و نابودی میدان سوارکاری کرمانشاه طی دهه های گذشته اشاره کرد و گفت: نبود زیرساخت برای این صنعت در استان آن را به رکود برده، لذا ضروری است که برای احیاء صنعت اسب کرد در استان یک میدان سوارکاری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این راستا احداث میدان سوارکاری در محل دهکده المپیک کرمانشاه با مساحت حدود 20 هکتار در دستور کار قرار گرفته و یک سرمایه گذار هم پای کار آمده است، اما مسئولین هم باید حمایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه سوارکاری کرمانشاه راه اندازی می شود

خانه سوارکاری کرمانشاه راه اندازی می شود