مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 21:052023-07-04اقتصادي

هواپیماهای فعال کشور تا پایان سال به 250 فروند افزایش می یابد


رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر 180 فروند هواپیمای عملیاتی داریم، گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا پایان امسال این عدد به 250 فروند هواپیمای فعال و عملیاتی برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاپیتان محمد محمدی بخش اظهار داشت: برای پاسخگویی به عرضه و تقاضای صنعت حمل و نقل هوایی تجاری 550 فروند هواپیما نیاز داریم که در حال حاضر 180 فروند از این میزان هواپیما، عملیاتی و فعال است.

وی افزود: برنامه ریزی کرده ایم با توجه به نیاز کشور به این تعداد هواپیما، فعلا تا پایان سال جاری از چند طریق تعداد هواپیماهای عملیاتی ناوگان افزایش یابد و به عدد به 250 فروند هواپیمای عملیاتی برسیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ما تا پایان تابستان 1400 تعداد 330 فروند هواپیما داشتیم که 100 فروند آن عملیاتی بود، اما امروز به عدد 180 فروند هواپیمای عملیاتی رسیده ا یم.

محمدی بخش گفت: ما 139 فروند هواپیمای زمین گیر با سن 2 سال به بالا داریم که باید به مرور به ناوگان کشور برگردد.

  * در هواپیماهای برجامی به ما نشریات و نرم افزار هواپیما هم نمی دهند وی با اشاره به تحریم های سنگین صنعت حمل و نقل هوایی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی، گفت: در تعمیر و نگهداری هواپیماهایی که در قالب برجام خریداری کرده ایم، با وجود آنکه با مجوز آمریکا بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواپیماهای فعال کشور تا پایان سال به 250 فروند افزایش می یابد

هواپیماهای فعال کشور تا پایان سال به 250 فروند افزایش می یابد