مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-12فرهنگي

نخستین کنگره ملی نوحه ها برگزار می شود


دبیر نخستین کنگره ملی نوحه ها از مهلت ارسال به این کنگره تا 31 مردادماه خبر داد و گفت: آثار ابتدا در هیأت انتخاب تأیید و بعد در هیأت داوران بررسی می شوند، - دبیر نخستین کنگره ملی نوحه ها از مهلت ارسال به این کنگره تا 31 مردادماه خبر داد و گفت: آثار ابتدا در هیأت انتخاب تأیید و بعد در هیأت داوران بررسی می شوند، اختتامیه این دوره نیز 31 شهریورماه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی زنگنه -شاعر آیینی و دبیر نخستین کنگره ملی نوحه ها- امروز چهارشنبه(21تیرماه) در نخستین نشست خبری و رونمایی از نشان کنگره ملی نوحه ها و نغمه های عاشورایی در سه زبان فارسی، عربی و آذری که در سالن جلسات سازمان هیأت و تشکل های دینی برگزار شد با اشاره به جایگاه نوحه در مذهب تشیع و جهان اسلام اظهار کرد: نوحه بی شک پرمخاطب ترین موسیقی آیینی جهان است نه فقط جهان اسلام بلکه پرمخاطب ترین موسیقی آیینی دنیاست.

ما برای این ادعا یک مثال می آوریم و آن هم این است که پر جمعیت ترین گردهمایی مذهبی دنیا که هرسال در پیروان مذهب تشیع برگزار می شود و بالغ بر 30 میلیون نفر جمعیت دارد، اربعین است که موسیقی این جمعیت نیز نوحه است.

وی به دلیل برپایی این کنگره پرداخت و گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که برای تمام پدیدهای اجتماعی اش با موضوعات مختلف، جشنواره هایی برگزار می شود؛ اما نوحه به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین کنگره ملی نوحه ها برگزار می شود

نخستین کنگره ملی نوحه ها برگزار می شود