مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 15:302023-06-25اقتصادي

رهاسازی آب سد شهیدرجایی با رونق باران های اخیر


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه بارندگی ها اخیر نوید خوبی برای ذخیره آب سد شهید رجایی ساری بود، گفت: از روز گذشته دریچه های سد باز و رهاسازی آب پشت سد انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، حیدر داوودیان امروز در اختتامیه جشنواره رسانه ای آب و آبادی که در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای مازندران اظهار کرد: در ابتدای فروردین ماه امسال بارندگی ها حدود 250 میلیمتر بوده که با عقب ماندگی 36 درصدی همراه بود؛ در آن زمان 76 هزار هکتار از اراضی ما در محدوده تنش قرار داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران یادآور شد: در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه همانطور که نمودار تغییر کرد، بارندگی ها این نوید را داد که بخشی از ذخیره آب سد شهید رجایی را رهاسازی کنیم که از روز گذشته دریچه ها باز شد.

وی با بیان اینکه روان آب در رودخانه به شدت کاهش پیدا کرد، معنی آن کاهش ذخیره آببندان ها و به طبع مدیریت آب است، گفت: اوضاع سد آیت الله صالحی مازندرانی نیز چندان مناسب نیست.

داوودیان با اشاره به وجود تنش در دشت هراز، البرز و تجن و البته کاهش آن، اعلام کرد: اگر تلاش شبانه روزی همکاران ما نبود این مدیریت میزان تنش 76 هزار هکتاری به 56 هزار هکتار نمی رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب سد شهیدرجایی با رونق باران های اخیر

رهاسازی آب سد شهیدرجایی با رونق باران های اخیر