مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 13:052023-07-03پزشكي

ابزار طبیعی جایگزین مهندسی ژنتیک کشف شد


محققان یک پروتیین به نام «فان زور» در بدن حیوانات کشف کرده اند که می توان از آن برای اصلاح ژنتیک استفاده کرد و به نظر می رسد عملکرد آن در آینده بهتر از کریسپر باشد.

- محققان یک پروتیین به نام فان زور در بدن حیوانات کشف کرده اند که می توان از آن برای اصلاح ژنتیک استفاده کرد و به نظر می رسد عملکرد آن در آینده بهتر از کریسپر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری مهر به نقل از نیواطلس، کریسپر -کاس9 در دهه گذشته به ابزاری مهم در مهندسی ژنتیک تبدیل شد اما ممکن است روش های دیگری برای مهندسی ژنتیک نیز وجود داشته باشد.

محققان MIT اکنون یک ابزار جایگزین به نام فان زور (Fanzor) را نمایش داده اند که به طور طبیعی در بدن حیوانات وجود دارد و می توان برای انسان نیز آن را به کار برد.

سیستم مهندسی ژنتیک کریسپر در اصل از یک باکتری جدا شده بود که از آنزیمی به نام کاس9 برای بریدن بخشی از دی ان ای ویروس و ذخیره آن برای بعد استفاده شد تا به این ترتیب با عفونت مذکور در آینده مقابله شود.

در سال 2012 میلادی محققان کشف کردند که این فرایند را می توان برای اصلاح دی ان ای در سلول های زنده به کاربرد و از آن زمان تاکنون برای درمان بیماری ها، کشت محصولات کشاورزی بهتر و دستکاری باکتری ها استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزار طبیعی جایگزین مهندسی ژنتیک کشف شد

ابزار طبیعی جایگزین مهندسی ژنتیک کشف شد