مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:452023-07-10اجتماعي

کودکان کار زیر چتر حمایتی دستگاه های متولی بروند


بهزیستی، شهرداری و دیگر دستگاه های متولی مؤظف هستند نسبت به شناسایی کودکان کار به ویژه در حوزه زباله گردی وارد میدان شوند.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن خانجانی موقر صبح امروز در جلسه جلوگیری از نقض حقوق شهروندی به ویژه اطفال و نوجوانان در فرآیند بازیافت زباله و پسماندهای شهری، اظهار کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال 1399؛ تمام افراد زیر 18 سال را زیر چتر حمایتی خود گرفته و بهزیستی موظف است وضعیت مخاطره آمیز در سطح استان را شناسایی و با کمک دستگاه های متولی دیگر در حمایت از کودکان پای کار بیاید.

وی افزود: زباله گردی پدیده نامبارک و مصادیق وضعیت مخاطره آمیز بوده که متأسفانه بهزیستی استان تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی از کودکان و نوجوانان زباله گرد ارائه نداده و ندارد.

دادستان همدان با اشاره به ورود دستگاه های متولی گفت: در این زمینه می بایست طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، دستگاه های متولی به ویژه شهرداری و بهزیستی پس از شناسایی و ساماندهی زباله گردها و اماکن خرید و فروش ضایعات، با تجمیع اطلاعات خود، کودکان کار را شناسایی، پذیرش، نگهداری و حمایت کنند.

خانجانی موقر خاطرنشان کرد: بهزیستی می تواند برای شناسایی کودکان کار و زباله گرد از سمن ها نیز کمک بگیرد و هر چه سریع تر و حداکثر تا 20 روز آینده گزارشی در این با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کار زیر چتر حمایتی دستگاه های متولی بروند

کودکان کار زیر چتر حمایتی دستگاه های متولی بروند