مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:352023-07-10اقتصادي

نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در ایران کلید می خورد


اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را 100 درصد از واردات این مواد بی نیاز می کند و صرفه جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کریم ذوالفقاری، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در جریان بازدید از یکی از کارخانه تولید شیر خشک اطفال با بیان اینکه اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را 100 درصد از واردات این مواد بی نیاز می کند و صرفه جویی ارزی به همراه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از مواد اولیه تولید شیر خشک اطفال به میزان 20 هزار تن در سال از خارج وارد کشور می شود.

وی افزود: در صورت حمایت تسهیلاتی و راه اندازی این پروژه، در فاز نخست 8 هزار تن معادل 40 درصد نیاز کشور به مواد اولیه تولید شیر خشک اطفال از جمله لاکتوز، وی پروتیین، کازیین، اسکیم میلک و ویتامین ها در داخل تأمین می شود.

وی حمایت از اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در کشور را به منظور توسعه تولید و خروج از وابستگی در این حوزه، ضروری خواند و اظهار کرد: برای راه اندازی فاز نخست این پروژه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز است و تلاش وزارت جهاد کشاورزی حمایت های تسهیلاتی از این پروژه خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در ایران کلید می خورد

نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در ایران کلید می خورد