مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 18:492023-07-11پزشكي

کشتار غیرمجاز دام عامل تاثیرگذار در انتقال بیماری تب کریمه کنگو است


رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان ایلام گفت: معضل کشتار غیرمجاز دام از عوامل اصلی و شایع ترین راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو است - دکتر روح الله یوسف وند رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان ایلام عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: معضل کشتار غیرمجاز دام از عوامل اصلی و شایع ترین راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو است و زمینه بروز و شیوع بیماری را در سطح استان فراهم می آورد.

وی افزود: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در مورد دام زنده و لاشه آن احتمال ابتلای فرد به تب کریمه کنگو وجود دارد و مهمترین راهکار پیشگیری از تب کریمه کنگو خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز است.

رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: با توجه به خطرناک بودن بیماری تب کریمه کنگو، مردم از مراکز مجاز، گوشت قرمز تهیه و از خرید گوشت در مراکز غیرمجاز اکیداً خودداری کنند.

یوسف وند اظهار کرد: گوشت خام قرمز قبل از مصرف باید حداقل 24 ساعت و جگر و سایر آلایش های دامی نیز 48 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شوند.

وی یادآور شد: تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خون ریزی دهنده است که از سه روش گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار غیرمجاز دام عامل تاثیرگذار در انتقال بیماری تب کریمه کنگو است

کشتار غیرمجاز دام عامل تاثیرگذار در انتقال بیماری تب کریمه کنگو است