مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 07:502023-07-11سياسي

مقام های موسیقی؛ هنری که به تاراج می رود


مگر می شود سخن از هنر موسیقی مقامی خراسان به میان بیاید و ذکر بزرگان این عرصه چون عثمان محمد پرست، غلامحسین سمندری، ذوالفقار عسگری پور، استاد غلامعلی پورعطایی، - ایسنا/خراسان رضوی مگر می شود سخن از هنر موسیقی مقامی خراسان به میان بیاید و ذکر بزرگان این عرصه چون عثمان محمد پرست، غلامحسین سمندری، ذوالفقار عسگری پور، استاد غلامعلی پورعطایی، حاج قربان سلیمانی و خنیاگران دیگر نشود که سالیان سال در این خطه با سرپنجه های سحر انگیزشان دل هر عاشقی را سرمست از صدای دوتار می کردند.

اساتیدی که هر کدام یکی از حلقه های زنجیره طلایی موسیقی مقامی خراسان و دوتارنوازان بزرگ خراسان هنر خیز بودند که با رفتنشان، جان هنر را کم رمق کردند و موسیقی مقامی خراسان را به سوگ نشاندند.

بهانه ای فراهم شد تا پس از اجرای زیبای استاد حسن سمندری از معدود بازماندگان  موسیقی مقامی شرق خراسان در محضرش باشیم و از روزگاری که بر او و دوتارش می رود با حال و هوای این روزهای موسیقی مقامی گپ و گفتی داشته باشیم.

با همان لباس محلی خطه باخرز بر روی صندلی پلاستیکی می نشیند.

با دو دستش به آرامی دستار را از سرش بر می دارد و با انگشتان پینه بسته ، عرقی که از خستگی بر پیشانی اش نشسته را پاک کرده و با صدای گرفته اش خوش و بش می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام های موسیقی؛ هنری که به تاراج می رود

مقام های موسیقی؛ هنری که به تاراج می رود