مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 08:562023-06-24حوادث

شهروندان نا آگاه، قربانیان فیشینگ


رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به افزایش جرائم مالی در حوزه پلیس فتا بر لزوم دقت بیشتر هم وطنان عزیز در خصوص خریدهای اینترنتی و ربات های شبکه های اجتماعی تأکید کرد.

- ایسنا/هرمزگان رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به افزایش جرائم مالی در حوزه پلیس فتا بر لزوم دقت بیشتر هم وطنان عزیز در خصوص خریدهای اینترنتی و ربات های شبکه های اجتماعی تأکید کرد.

سرهنگ احسان بهمنی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح این خبر گفت: با توجه به پرونده های واصله با موضوع برداشت اینترنتی غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه ای در سه ماهه سال جاری جرائم مالی سیر صعودی داشته که نشان می دهد مجرمان سایبری با روش های مختلف اقدام به فریب هم وطنان کرده و هرروز بر قربانیان این جرائم افزوده می شود.

وی افزود: متأسفانه کاربران فضای اینترنت اکثراً به دلیل آگاهی و دانش پایین نسبت به اقدامات بانکی، خریدهای آنلاین، ارتباطات در شبکه های اجتماعی، عدم اعمال تنظیمات امنیتی برنامه ها و مرورگرها و بعضاً تبلیغات وسوسه انگیز با عناوینی همچون شارژ با قیمت پایین، اینترنت رایگان، و .

در دام مجرمان سایبری افتاده و حساب بانکی خود را خالی می بینند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: کلاهبرداری فیشینگ از جمله جرایم پرتکرار فضای مجازی محسوب می شود که در صورت عدم آگاهی کاربران، می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان نا آگاه، قربانیان فیشینگ

شهروندان نا آگاه، قربانیان فیشینگ