مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-16اقتصادي

استان سمنان درگیر کم آبی/ صرفه جویی 20 درصدی نیاز است


با افزایش دمای هوا، تنش آبی در بیشتر نقاط استان سمنان افزایش یافته تاجایی که مدیران آبفا اعلام کرده اند سه شهر سمنان، شاهرود و ایوانکی در تنش شدید آبی قرار دارند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - محمد حسین عابدی: خشکسالی و بارش های کم سبب شده تا استان سمنان با کاهش شدید منابع آبی روبرو شود از سویی این روزها گرمای هوا هم به شرایط دامن زده و در این شرایط برخی مردم، فعالان بخش کشاورزی و صنعت نیز بی رحمانه آب را مصرف می کنند.

دولت ها طی یک دهه اخیر سه رویکرد را در قبال کاهش مشکلات کم آبی در استان سمنان اتخاذ کرده اند راهکارهای کوتاه مدت شامل لایروبی قنوات و چاه ها، میان مدت شامل توجه به مجموعه های آبرسانی و مؤسسات، حفر چاه ها و در نهایت راهکار بلند مدت شامل سد سازی، انتقال آب بین حوزه ای و… شامل فینسک، کالپوش و… که بسیاری شأن در گیر و دار مسائل اجتماعی متوقف مانده است.

حالا اما مسئولان استان سمنان از مردم می خواهند تا در حد امکان نسبت به مصرف آب صرفه جویی کنند تا بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

کم آبی به خصوص در سه شهر استان سمنان شامل سمنان، شاهرود و ایوانکی، به تنش آبی منجر شده و دغدغه مسئولان این است که آب در این شهرها، پایدار باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان سمنان درگیر کم آبی/ صرفه جویی 20 درصدی نیاز است

استان سمنان درگیر کم آبی/ صرفه جویی 20 درصدی نیاز است