مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 12:202023-06-24بين الملل

یارکشی آمریکا با هند برای مقابله با چین در رقابت فضایی


ایالات متحده ذیل پیمان آرتمیس که شاهد حضور بیست و هفت کشور برای وضع اصول و مقرراتی به منظور کنترل اکتشافات مدنی و استفاده از فضاست، برای مقابله با چین در رقابت فضایی، - ایالات متحده ذیل پیمان آرتمیس که شاهد حضور بیست و هفت کشور برای وضع اصول و مقرراتی به منظور کنترل اکتشافات مدنی و استفاده از فضاست، برای مقابله با چین در رقابت فضایی، قراردادی را با هند امضا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، هند در یک تغییر قابل توجه از موضع مرسوم خود مبنی بر دوری از توافقنامه های داوطلبانه برای سیاست فضایی بین المللی، به جدیدترین امضا کننده پیمان آرتمیس تبدیل شده است.

کاخ سفید در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد، نارندرا مودی نخست وزیر هند، این توافقنامه را در اولین سفر رسمی خود به آمریکا در این هفته امضا کرده است.

سال هاست که هند از یک معاهده قانونی الزام آور برای کنترل فعالیت های فضایی جهانی و جلوگیری از تسلیح سازی آن حمایت می کند.

هند، کشوری که در گذشته از روابط قوی با روسیه یا ایالات متحده در سیاست فضایی دفاع کرده است، خود را وزنه تعادلی مهم در برابر رقابت های ژئوپلیتیکی می داند و خواستار قوانین بین المللی برای نظارت بر فعالیت های فضایی غیرنظامی و نظامی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارکشی آمریکا با هند برای مقابله با چین در رقابت فضایی

یارکشی آمریکا با هند برای مقابله با چین در رقابت فضایی