مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 18:252023-07-09اقتصادي

10 دستگاه آبگرم کن خورشیدی به روستاهای سوادکوه داده شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری از تخصیص 10 دستگاه آبگرم کن خورشیدی با اعتبار دو میلیارد ریالی به روستاهای شهرستان سوادکوه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید علی علوی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از تخصیص 10 دستگاه آبگرم کن خورشیدی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 290 میلیون ریال به روستاهای ملرد و ارویم شهرستان سوادکوه، در قالب پروژه استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر و جایگزینی سوخت های فسیلی خبر داد.

وی با بیان اینکه جنگل سرمایه ای اکولوژیکی برای منطقه است و نباید با سوزاندن تبدیل به دود و خاکستر شود، تخصیص آبگرم کن های خورشیدی را در راستای کاهش استفاده روستاییان از هیزم درختان جنگلی دانست و افزود: این آبگرم کن ها بیشتر برای روستاهایی در نظر گرفته شده که دور دست بوده، از امکانات رفاهی دیگر روستاها برخوردار نبوده و یا گازرسانی هنوز در آنها انجام نشده است.

علوی با اشاره به اینکه اولویت اهدای آبگرمکن خورشیدی با روستاییان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: هزینه آبگرم کن خورشیدی از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دریافت نخواهد شد و به صورت رایگان برای این عزیزان نصب و راه اندازی می شود، اما دیگر متقاضیان نیازمند باید تا 30 درصد هزینه آن را متقبل شوند و مابقی بر عهده سازمان منابع طبیعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 دستگاه آبگرم کن خورشیدی به روستاهای سوادکوه داده شد

10 دستگاه آبگرم کن خورشیدی به روستاهای سوادکوه داده شد