مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 22:102023-07-05سياسي

ترک فعل مدیران در ماجرای آلودگی هوا پیگیری قضایی شود


عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با دادستان کل کشور با تأکید بر اهمیت آلودگی هوا بر روی سلامت شهروندان خواستار برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان در موضوع آلودگی هوا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سوده نجفی در نشست تخصصی رییس و اعضای شورا با دادستان کل کشور در خصوص تشکیل کارگروه ویژه جهت هم افزایی و تعامل حوزه شهری و قضایی، موضوع آلودگی هوا را یکی از مهمترین چالش های شهر تهران دانست و تصریح کرد: در سال 1398 قانون هوای پاک مصوب شد و نقشی بر عهده شهرداری تهران داده شد که توسعه حمل و نقل عمومی و کمربند سبز تهران بود و تا جایی که وظایف نظارتی ما ایجاب می کرده است توانستیم درصد زیادی از آن را محقق کنیم.

وی با اشاره به مطالعات و گزارش های صورت گرفته از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص اثرات آلودگی هوا گفت: آلودگی هوای تهران بالغ بر 2 میلیارد دلار خسارت به لحاظ اقتصادی به پایتخت وارد کرده است، ضمن آنکه مرگ و میر ناشی از این آلودگی هوا در قیاس با تلفات جاده ای هم تراز هستند و این یک فاجعه است.

نجفی تأکید کرد: باید با افرادی که در این مقوله قصور و ترک فعل کردند برخورد جدی صورت گیرد.

 عضو شورای شهر تهران به ابعاد و چالش های موجود شهر در بخش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: موضوع کودکان کار که بخش بسیاری از آن در سطح پایتخت دید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترک فعل مدیران در ماجرای آلودگی هوا پیگیری قضایی شود

ترک فعل مدیران در ماجرای آلودگی هوا پیگیری قضایی شود