مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 17:202023-07-16اقتصادي

تغییر الگوی کشت 97 درصد گروه حبوبات در چهارمحال و بختیاری


شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:در گروه حبوبات و نباتات علوفه ای، انطباق مجموعه کشاورزی چهارمحال و بختیاری با برنامه تغییر الگوی کشت بیش از 97 درصد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین برزگر بعد از ظهر یکشنبه در بررسی آخرین وضعیت اجرای برنامه تغییر الگوی کشت در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متناسب با تغییرات اقیلمی نیازهای، غذایی جامعه و وضعیت منابع پایه مثل آب و خاک، ضرورت اجرای اصلاح الگوی کشت در کشور بیشتر شد.

وی افزود: قانون گذاران و دولت برنامه اصلاح الگوی کشت در کشور را ابلاغ کردند که سال اول با محصولات زراعی آغاز و در سال های بعد محصولات باغی نیز اضافه خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در برنامه ای که در سال زارعی جاری ابلاغ شده است متناسب با سطوحی که در استان ها وجود دارد و براساس نیازهای غذایی مردم، برای هر استان در 23 گروه محصولات متفاوت مشخص و برنامه ای ابلاغ شد.

برزگر عنوان کرد: در گروه غلات بیش از 90 درصد از کشت پاییزه سال زارعی جاری در چهارمحال و بختیاری منطبق بر برنامه تغییر الگوی کشت در حال برداشت است.

وی خاطرنشان کرد: در گروه حبوبات و نباتات علوفه ای، انطباق مجموعه کشاورزی چهارمحال و بختیاری با برنامه تغییر الگوی کشت بیش از 97 درصد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر الگوی کشت 97 درصد گروه حبوبات در چهارمحال و بختیاری

تغییر الگوی کشت 97 درصد گروه حبوبات در چهارمحال و بختیاری