مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 18:552023-07-18سياسي

بررسی اعتراضات 1401 در ایران از دیدگاه علم جامعه شناسی


همایش جنبش های اجتماعی، رسانه ها و فرهنگ در بخش های مختلف جنبش ها و مفاهیم و نظریه ها، سیاست فرهنگی و جنبش های اجتماعی، رسانه ها و جنبش های اجتماعی و تغییرات ارزشی و جنبش های اجتماعی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی خانیکی رییس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات در همایش جنبش های اجتماعی، رسانه ها و فرهنگ، گفت: جنبش های اجتماعی بر اساس دیدگاه مانوئل کاستلز ویژگی هایی از قبیل هویت طلبی، میل به تغییر معناهای ارزش های جامعه، واکنش به بی عدالتی، احساسات سرشار از خشم و امید، عاملیت، به چالش کشیدن قدرت، داشتن طیف وسیعی از راهکارها، نامتمرکز بودن رهبری، استفاده از شبکه های مجازی دارند.

وی ادامه داد: در پنل های مختلف این همایش سعی داریم از دیدگاه های مختلف و براساس نظریه های جامعه شناسی جنبش اجتماعی در ایران را بررسی کنیم.

جنبش های اجتماعی ساخته نمی شوند در ادامه علی ربیعی عضو هیئت مدیره انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات با اشاره به اینکه اعتراضات خیابانی در همه نقاط دنیا رخ می دهد، اظهار کرد: به اَشکال و اندازه مختلف در کشورهای مختلف با پدیده اعتراضات مشابه سال گذشته در ایران مواجه هستیم، البته مهم شیوه مواجهه سیاستگذاران با این اعتراضات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی اعتراضات 1401 در ایران از دیدگاه علم جامعه شناسی

بررسی اعتراضات 1401 در ایران از دیدگاه علم جامعه شناسی