مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 16:452023-07-08سياسي

سرخدار کهنسال هیرکانی، در آستانه ثبت ملی است


سرپرست پایگاه میراث جهانی هیرکانی در گیلان، از ثبت ملی چندین درخت کهنسال سایت های هیرکانی گیلان خبر داد و اضافه کرد: پرونده ثبتی درخت سرخدار کهنسال تکمیل شده و به زودی شاهد ثبت ملی آن خواهیم بود.

- ایسنا/گیلان سرپرست پایگاه میراث جهانی هیرکانی در گیلان، از ثبت ملی چندین درخت کهنسال سایت های هیرکانی گیلان خبر داد و اضافه کرد: پرونده ثبتی درخت سرخدار کهنسال تکمیل شده و به زودی شاهد ثبت ملی آن خواهیم بود.

فریبا بابایی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ثبت جهانی سه سایت از جنگل های هیرکانی استان گیلان، اظهار کرد: سایت لیسار شهرستان تالش، سایت گشت رودخان فومن و سایت سیاهرود رودبار ثبت جهانی شده است.

وی مساحت سایت های ثبت جهانی شده جنگل های هیرکانی گیلان را 58 هزار هکتار دانست و افزود: سایت تالش 4500 هکتار و سایت فومن و سایت رودبار هر کدام 26 هزار هکتار مساحت دارند.

سرپرست پایگاه محلی میراث جهانی جنگل های هیرکانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به وجود درختان کهنسال در این عرصه ها، یادآور شد: جنگل های گیلان طبیعی و دارای قدمت طولانی هستند و لذا درختان کهنسال به وفور در این عرصه ها مشاهده می شود.

بابایی، یکی از ویژگی های منحصر بفرد جنگل های هیرکانی را حضور درختان کهنسال با کیفیت با تعداد و تنوع بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرخدار کهنسال هیرکانی، در آستانه ثبت ملی است

سرخدار کهنسال هیرکانی، در آستانه ثبت ملی است