مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 08:542023-07-03اقتصادي

برق هزاران خانه؛ فدای سودجویی با رمزارزها


استخراج یک واحد بیت کوین به بیش از 300 مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود 35 هزار واحد مسکونی در یک شبانه روز است؛ اما چرا رمزارزهای غیرمجاز عامل افزایش بار شبکه برق کشور هستند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق استان سمنان، از آنجایی که تأمین برق مطمئن و پایدار جزو اساسی ترین رسالت های وزارت نیرو و صنعت برق برای مشترکان است، در سال های اخیر علاوه بر افزایش مصرف برق که بار شبکه برق کشور را افزایش داده، گسترش پدیده مذمومی با عنوان رمزارزهای غیرمجاز چه در ابعاد وسیع با نام مزارع استخراج رمزارز و چه نوع کوچک تر آن در خانه ها معادلات تأمین برق پایدار و مستمر را برای مشترکان با چالش روبه رو کرده است.

راه اندازی و استخراج گسترده رمزارزها و استفاده غیرمجاز از این پدیده نوظهور و مشکل آفرین برای پایداری شبکه برق طی یکی دو سال گذشته خسارات زیادی به صنعت برق کشور وارد کرده که از آن جمله می توان به سوختن ترانس ها، پارگی سیم ها و آسیب رساندن به سایر تجهیزات برقی بر اثر افزایش ناگهانی بار شبکه اشاره کرد.

طبق اعلام وزارت نیرو، استخراج یک واحد بیت کوین به بیش از 300 مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود 35 هزار واحد مسکونی در یک شبانه روز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق هزاران خانه؛ فدای سودجویی با رمزارزها

برق هزاران خانه؛ فدای سودجویی با رمزارزها