مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 13:302023-06-22سياسي

انس با آیات، مهمترین منبع برای شناخت قرآن


معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه هلال احمر گفت: برای شناخت قرآن، مهم ترین منبع خود قرآن و پرداختن به آیات آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه هلال احمر در مراسم افتتاحیه کشوری مسابقات قرآن کریم جمعیت هلال احمر که صبح امروز در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد، اظهار کرد: قرآن یک کتابی است که ظاهر آن الفاظ و واژه هاست اما حقیقت آن یک واقعیت نورانی است.

خداوند در قرآن کریم و در سوره مائده می فرماید که حقیقت قرآن حقیقت نور است.

در سوره شوراء نیز خدا می فرماید قرآن یک روح و حقیقت نورانی است.

وی  در ادامه درباره مهمترین منبع شناخت قرآن افزود: اساساً برای شناخت قرآن، مهم ترین منبع، خود قرآن و پرداختن به آیات و انس با آیات قرآن است.

 در اینکه قرآن چیست اختلاف نظر وجود دارد بعضی از افراد ظاهربین در تاریخ اسلام قرآن را همین الفاظ می دانند و به هیچ تفسیری از قرآن قائل نیستند حتی اگر در آیات قرآن آمده باشد که خداوند دست دارد اینان معتقدند خداوند دست دارد.

  حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی اظهار کرد: برخی از افراد واژه های قرآن را مقدس می دانند و معتقدند که در قرآن دو چیز وجود دارد؛ اول کتاب قرآن و دوم تق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انس با آیات، مهمترین منبع برای شناخت قرآن

انس با آیات، مهمترین منبع برای شناخت قرآن