مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 09:462023-07-03سياسي

ماندگاری لالایی مختارنامه با جادوی موسیقی بوشهر+ صوت وفیلم


شروه خوانی حکایت از رنج و عشق است.

صدای طپش قلب خاک بوشهر که از سینه مردان آفتاب سوخته می آید.

بوشهری، ایرانی است و هرگز فراموش نمی کند که در برابر اهریمن سختی و مشقت اگر چهره از اندوه پر آژنگ سازد تنها اهریمن را خشنود ساخه است و اگر آفتاب شادی و امید بر دل چهره اش پهن شود پیشاپیش پیروز است، پیروزی در شاد زیستن، در هنگام سخت ترین زمانه ایستادگی است.

شباهت شروه و لالایی لالایی دارای خصوصیات و نشانه های مشترک با شروه خوانی است به خصوص در نوع ملودی و حال و هوایی که برای خواننده ایجاد می کند طوری که اگر در بعضی موارد بدون توجه به اشعار لالایی و شروه فقط به آهنگ آن ها گوش دهیم در مغایر ساختن آن ها دچار مشکل می شویم.

نکته دیگر که دال بر ارتباط این دو نوع آواز می باشد این است که اکنون در میان لالایی هایی مختلف استان بوشهر اشعار فایز و یا دیگر ترانه سرایان و گاهاً آهنگ های ویژه شروه خوانی دقیقاً به گوش می خورد البته در این مورد با توجه به قدمت لالایی نسبت به شروه خوانی و نیز برجستگی این آواز باید تأثیرگذاری لالایی را بر شروه خوانی مقدم دانست.

  لالایی بوشهری از صدیقه بحرانی؛ تیتراژ سریال مختارنامه حماسه حق پرست کارشناس موسیقی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شروه ها بخش اعظمی از پیکره موسیقی آوازی استان بوشهر را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماندگاری لالایی مختارنامه با جادوی موسیقی بوشهر+ صوت وفیلم

ماندگاری لالایی مختارنامه با جادوی موسیقی بوشهر+ صوت وفیلم