مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 23:352023-07-14فرهنگي

گیلان «معین» پرور است


رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با تاکید بر لزوم تبیین اندیشه ها و رهاورد دکتر معین به نسل جوان گفت: گیلان معین پرور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود شالویی عصر جمعه در همایش گرامیداشت زنده یاد دکتر محمد معین در آستانه اشرفیه اظهار کرد: آستانه اشرفیه دیار عالمان، فرهیختگان و ادیبان است و وجود بارگاه سیدجلال الدین اشرف بر تارک این سرزمین می درخشد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در دنیا به فرهنگ و هنرش شناخته می شود، افزود: فرهنگ و هنر ایران در جهان زبانزد خاص و عام است.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با اشاره به ظرافت های زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: زبان فارسی از موزون ترین، پرمحتواترین و تاریخی ترین زبان دنیا است.

شالویی با اشاره به آمیختگی و در هم تنیدگی زبان و ادبیات فارسی با آثار شاعران و ادبا اضافه کرد: لطافت و نرمی زبان و ادبیات فارسی را می توان در آثار شعرا و ادیبان به وضوح دید.

وی با اشاره به ویژگی های بارز دکتر محمد معین در حوزه زبان و ادبیات فارسی افزود: مهم ترین، فصیح ترین و عمیق ترین شرح و وصف عرفانی از آن محمد معین است.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه دکتر معین ذوب در زبان و ادبیات فارسی بود، گفت: دقت نظر دکتر محمد معین در نظم نویسی، واژه نویسی، فرهنگ نویسی نثرنویسی زبان فارسی ستودنی است و موجب پید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان «معین» پرور است

گیلان «معین» پرور است