مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 14:152023-06-24اجتماعي

باستان شناسان به دنبال تاریخ تحول شهرنشینی ایران در محوطه ازبکی


مدیرکل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: محوطه ازبکی ظرفیت ایجاد پارک علم و فناوری باستانشناسی را در خود دارد و در این زمینه نیاز به یک امکان سنجی اولیه است.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: محوطه ازبکی ظرفیت ایجاد پارک علم و فناوری باستانشناسی را در خود دارد و در این زمینه نیاز به یک امکان سنجی اولیه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشست تبادل نظر راجع به پتانسیل های میراث فرهنگی و گردشگری محوطه ازبکی با حضور مصطفی ده پهلوان رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فاطمه داوری مدیر کل بناها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، مهرداد ملک زاده عضو انجمن علمی باستان شناسی ایران، رحیم خاکی مدیر کل میراث فرهنگی البرز و جمعی از کارشناسان و معاونان این اداره کل برگزار شد.

فاطمه داوری افزود: در این محوطه، سایت موزه نیز با رویکردی نو در حفاظت و معرفی می تواند در کنار یک پارک علم و فناوری حوزه باستان شناسی فعال و محل استقرار برترین الگوهای این حوزه باشد.

به گفته این مسئول موقعیت و چشم اندازهای البرز، نزدیکی به تهران، ویژگی ها و موقعیت تاریخی فرهنگی محوطه ازبکی باعث شده تا یکی از نقاطی باشد که در دو سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باستان شناسان به دنبال تاریخ تحول شهرنشینی ایران در محوطه ازبکی

باستان شناسان به دنبال تاریخ تحول شهرنشینی ایران در محوطه ازبکی