مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 14:202023-06-25اقتصادي

بازآفرینی؛ نسخه شفابخش بافت تاریخی شیراز است


مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعتقاد دارد که تنها راهکار تخصصی و اثرگذار برای بهسازی بافت تاریخی شیراز با حفظ ویژگی های هویتی آن، اجرای طرح های بازآفرینی است.

- ایسنا/فارس مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعتقاد دارد که تنها راهکار تخصصی و اثرگذار برای بهسازی بافت تاریخی شیراز با حفظ ویژگی های هویتی آن، اجرای طرح های بازآفرینی است.

محمودرضا طالبان یکشنبه چهارم تیر به خبرنگاران گفت: طی سال های اخیر، اجماعی همگانی در موضوع ضرورت حفظ و احیای بافت های فرهنگی تاریخی شکل گرفته، اما عمده نگاه و برنامه و اقدامات محدود به بُعد کالبدی بافت بوده و همین موضوع باعث کاهش اثرگذاری شده است.

او افزود: شیراز یکی از معدود کلانشهرهای ایران به شمار می رود که بخش قابل توجهی از بافت تاریخی آن حفظ شده و از حدود 25 سال قبل اجماعی مثبت برای حفظ و احیای این محدوده، در سطوح مختلف ایجاد و تقویت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: علیرغم همه فضاسازی و حاشیه هایی که در مورد بافت تاریخی شیراز ایجاد کرده و می کنند، این شهر بین 5 کلانشهر اصلی کشور، نه تنها بخش اعظم بافت تاریخی خود را حفظ کرده بلکه در مسیر احیا و ساماندهی آن اقداماتی اجرایی انجام داده است.

طالبان با تاکید براینکه از دلایل مهم در ایجاد و تعمیق و گسترش نگاه مثبت به حفظ و ساماندهی بافت تاریخی شیراز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازآفرینی؛ نسخه شفابخش بافت تاریخی شیراز است

بازآفرینی؛ نسخه شفابخش بافت تاریخی شیراز است