مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 23:552023-06-26بين الملل

دیدار و گفت وگوی کاردار ایران با سفیر عربستان در لندن


کاردار جمهوری اسلامی ایران و سفیر عربستان سعودی در لندن امروز دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سیدمهدی حسینی متین کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (دوشنبه) پنجم تیر ماه با خالد بن بندر  سفیر عربستان در انگلیس دیدار و گفت وگو کرد.

حسینی متین و خالد بن بندر در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات ایران و عربستان سعودی، درباره مسائل منطقه ای و بین المللی نیز تبادل نظر کرده و بر استمرار تماس ها تأکید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان در دی ماه 1394 و در پی حمله به سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران به صورت یک طرفه از سوی عربستان قطع شد.

دو طرف بعد از پنج دور مذاکره در عراق و سه دور گفت وگو در مسقط در نهایت در 19 اسفند 1401 و بعد از هفت سال و سه ماه قطعی روابط توافق کردند که روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.

پس از آن وزرای خارجه در 17 فروردین سالجاری ملاقات کرده و بیانیه مشترکی صادر کردند و پس از آن هیأت های فنی برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک بین دو طرف مبادله شد و در نهایت 16 و 17 خرداد سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری در جده و همچنین دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار و گفت وگوی کاردار ایران با سفیر عربستان در لندن

دیدار و گفت وگوی کاردار ایران با سفیر عربستان در لندن